آموزش رانندگی در ترافیک

  یکی از مباحث مهم آموزش رانندگی آموزش رانندگی در ترافیک هستش.مدرس آموزش رانندگی موظف است تمام نکات لازم در ترافیک را به شما بگوید.رانندگی یک مهارت است و اصول و قواعدی دارد. هرشخص میتواند در کلاس های آموزش رانندگی وکسب مهارت لازم در رانندگی به راننده ای حرفه ای تبدیل شود.در قسمت بالا ویدیو آموزشی برای شما فراهم کردیم تا شما عزیزان عملکرد بهتری در رانندگی داشته باشید.

رانندگی در ترافیک یکی از معضلاتی است که هنرآموزان در حین آموزش رانندگی با آن مواجه میشوند.یک راننده ماهر باید درهر شرایطی تسلط کافی برجاده داشته باشد.کنترل خودرو در ترافیک و سربالایی به مهارت و تکنیک نیاز دارد که در صورت آشنایی با نحوه نیم کلاچ گرفتن در این موقعیت میتوانید به راحتی بدون خاموش کردن ماشین شرایط را کنترل کنید.در ادامه در خصوص آموزش نیم کلاچ در ترافیک و رانندگی مطالبی را در اختیار شما قرار می دهیم.

نیم کلاچ در ترافیک بدون خاموش کردن!

کلاچ یکی از مهم ترین بخش های سیستم انتقال قدرت خودرو هستش که در قسمت چپ کنار خودرو قرار دارد.شما میتوانید با کمک کلاچ هرکجا که لازم هستش سرعت ماشین را کنترل و کم و زیاد کنید.

زمانی که شما کلاچ را تا انتها فشار میدهید ماشین در حالت خلاص قرار میگیرد در حالتی که بخواهید ماشین را بهحرکت دربیاورید ویا ماشین در دنده یک باشد با آزاد کردن تدریجی کلاچ ماشین به آهستگی شروع به حرکت میکندو آماده حرکت کامل و سرعت میشود.در واقع این مرحله ودراین نقطه رمانی که کلاچ را تا نیمه نگه داشته اید و ماشین در حال قدرت گرفتن برای حرکت هست را به آن حالت نیم کلاچ میگویند.

ترافیک یکی از شرایط کلافه کننده ای است که رانندگان به شدت با آن درگیر هستند.این شرایط زمانی بدتر میشود که خواسته ویاناخواسته ماشینمان خاموش ویا تصادف کنیم!میتوانید با رعایت یک سری قواعد کلی در رانندگی به سلامت ترافیک سنگین راپست سر بگذارید.

در زمان ترافیک و نیم کلاچ کردن به نکات زیر توجه داشته باشید:

  1. فاصله کافی با ماشین جلویی را داشته باشید.
  2. اضطراب را کنار بگذارید و به مهارت رانندگی خود ایمان داشته باشید.
  3. نسبت به اطاف خود هوشیار باشید.
  4. حرکت ماشین باید پیوسته باشدتا ماشین خاموش نشود.
  5. از حرکت لاکپشتی در زمان ترافیک استفاده کنید.

حرکت لاکپشتی در ترافیک

زمانی که بخواهید حرکت سانتی متری و آهسته داشته باشید باید حرکت لاکپشتی ماشین را یادبگیرید که این حرکت در ترافیک برای شما کاربرد بسیاری دارد.

همانطور که در ویدیو بالا توضیح داده شده حرکت لاکپشتی در دنده یک انجام میشود. نکته ای که باید به آم توجه داشته باشید زمانی هستش که کلاچ را تا انتها فشار میدهید در دنده یک با فشار ثابت پدال گاز را فشار داده و به آرامی کلاچ را بدون رها کردن گاز تا نیمه بالا بیاورید.همزمان کلاچ را به آهستگی بالا آورده و رها کنید و همچنین فشار پارا برروی گاز بیشتر میکنید تا ماشین به حرکت دربیاید.

در اینجا به سوالاتی که در هنگام رانندگی ممکن است برای شما به وجود بیاید پاسخ داده ایم.

هنگام ترافیک فاصله با ماشین جلویی چقدر باشد؟

در شرایط معمولی و باتوجه به سیستم ترمز خودرو لازم هستش که تا دو ثانیه بین خودروی شما و ماشین جلویی فاصله یاشد.

در زمان ترافیک با چه دنده ای ماشین در حرکت باشد؟

در زمان ترافیک مانند زمان حرکت خودرو عمل کنید و از دنده یک در ترافیک سنگین و نهایت دنده دو استفاده کنید.

چگونه در ترافیک خاموش نکنیم؟

اگر اصول رانندگی را در هنگام آموزش رانندگی به درستی یادگرفته باشیدو تمرین کرده باشید میتوانید با نیم کلاچ و حرکت لاکپشتی در هنگام رانندگی از این احتمال جلوگیری کنید

چگونه در نیم کلاچ گرفتن حرفه ای شویم؟

رانندگی نیز مانند باقی مهارت ها نیاز به تمرین و تکرار دارد.لازم هست که در خیابان های شهر برانید تا بتوانید در زمان گرفتن کلاچ به خوبی زمان لرزش خودروی خود را تخمین بزنید تا در ترافیک بهترین عملکرد خود را داشته باشد.

آموزش رانندگی در ترافیک

آموزش رانندگی_09376426852

آموزش رانندگی در ترافیک   یکی از مباحث مهم آموزش رانندگی آموزش رانندگی در ترافیک هستش.مدرس آموزش رانندگی موظف است تمام نکات لازم در ترافیک

ادامه مطلب »
محصول به سبد خرید شما اضافه شد